söndag 22 juni 2014

Då och Nu

Ibland, när jag tycker att jag inte hinner någonting i trädgården, och när jag tycker att allt bara stannat upp, då är det extra skönt att titta på gamla bilder!

Vi flyttade in i huset vi bor i nu i Oktober 2005. Det första jag gjorde i trädgården, var att ta bilder på allt! Jag är jätteglad för det nu, för visst har det hänt saker! Både små och stora.

Här är lite Då och Nu bilder :)

Oktober 2005. Plattläggning och gräsmatta
bakom elefantgräset. Gamla växthuset, utan rabatt.

Nyss, Juni 2014. Upphöjd träaltan invid huset,
köksträdgård istället för gräsmatta bakom elefantgräset.
Nya växthuset, perennrabatt.

Oktober 2005, till vänster om den enorma lagerhäggen,
hukar en liten ormhassel vid gräsmattan.

Juni 2014, lagerhäggen är sedan länge borta
och i det stora utrymmet som blev,
har den lilla ormhasseln tagit för sig av utrymmet!
Gräsmattan är även den borta sedan några år.

Det är naturligtvis samma visa på flera ställen i trädgården, och det är kul att se alla framsteg som man liksom glömmer bort allteftersom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar