måndag 14 juli 2014

Nu har jag flyttat ut

Äntligen äntligen är mitt nya "växthus" färdigt!

Förra sommaren tröttnade jag totalt på vårt växthus med aluminiumram, eftersom alla glasskivor verkade gå sönder så fort man tittade bort, och dessutom inte stannade på sina platser utan sakta men säkert kasade ner och lämnade stora glipor i stort sett runt om hela huset.
Min driftige man la genast ut en annons på blocket. Växthus, bortskänkes mot avhämtning.
Förundrat tittade vi på svaren som formligen vällde in! Efter två timmar och trettio svar, tog vi bort annonsen igen, och inom tre dagar var växthuset borta. Kvar var bara den gjutna sockeln.
På den började vi istället bygga ett nytt hus. Ett hus helt anpassat för att användas som ett uterum, och ingen odling.
Det har fått ta den tid det har behövt, men nu är det alltså klart!

Här får ni en bildkavalkad!


Bygget startades sensommaren 2013


och blev klart juli 2014

Både insida och utsida har fått sig lite dekorationer

Här inne sitter jag nu, varje möjlig minut

En gurkaplanta fick det ändå bli, trots att jag sagt att
jag inte skulle odla alls

Lite hyllor ska få komma upp så småningom,
men jag har ingen brådska.
Så nu sitter jag naturligtvis i mitt lilla hus och skriver det här inlägget! Regnet smattrar trivsamt på plasttaket och teet doftar underbart där det står rykande vid sidan av datorn. Ljusen är tända och jag bara njuter!

Önskar er alla en lika mysig kväll som min!

4 kommentarer:

  1. Kanske en brevlåda på utsidan? Så familjen kan lägga din post där? ;-)
    Jättefint!

    SvaraRadera
  2. Nejmenoj! Va? Beter sig växthus i metall så? Brrrr. Ditt lilla myshus är i alla fall superläckert!

    SvaraRadera
  3. Superfint, men var ska du nu odla?
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Jo, jag har en köksträdgård med 14 odlingslådor som jag odlar i, så jag klarar mig! ;)

      Radera