tisdag 8 juli 2014

Lycka är att ha en syster



Jag har världens bästa syster. Så, tyvärr, titeln är tagen, ni andra får nöja er med att komma på andraplats i den tävlingen.

Min syster är den sortens syster som alltid finns där. Oavsett vad det gäller. Hon ställer alltid upp. Är det frågan om att gräva bort oändligt många forsythiabuskar, så kommer hon med grensax och spade, och likaså när det gäller en lååååång och hööööög häck med lagerhägg. (Helt omöjligt placerad längs en husvägg så att den täckte fönstren förövrigt. Troligtvis det första som jag tog bort efter inflyttningen till förra ägarens fasa.)

Hon är den sortens syster som ringer på morgonen och frågar om det inte är idag vi ska rensa ogräs och göra i ordning dina odlingslådor, och som sen kommer över och ser till att det blir gjort.
Hon är den sortens syster som kommer med massor av fina perenner när man är nyinflyttad.
Hon är den sortens syster som bär dig på ryggen hela vägen in till ditt rum, när du är ledsen och inte vill att mamma och pappa ska se dig gråta.
Hon är den sortens syster som kommer och hämtar dig i skolan när du är magsjuk trots att hon själv har öroninflammation.
Hon är den sortens syster som man fnissar och spelar kort med oändligt långa regniga sommardagar.
Hon är den sortens syster som hittar på att det är kul att starta en bokcirkel, och som lyckas starta Den Bästa Bokcirkeln någonsin.
Hon är den sortens syster som är fullkomligt nöjd med att spendera sista kvällen i Barcelona, sittandes på takterrassen i hotellrummet med picknick istället för att gå ut på stan, precis som jag.

Hon är den sortens syster som man bara älskar.

Ja, som ni förstår. Hon är världens bästa storasyster!


Här är bara några av alla växter jag fått.
Daggkåpa, tre olika sorters sippor,
lungört, gul daglilja, solfunkia och gul oregano

Om ni undrar vem den bästa systern är, så kan ni kika in på hennes blogg!
Ellans Trädgårdsblogg
Ha en underbar kväll där ute!

1 kommentar:

  1. Men jösses... Nu sitter jag ju och blir alldeles tårögd här på min lilla kammare. Tack för fina ord!
    Fast titeln är jag inte överens med. Nä, det är nåt fel här. Det är nämligen jag har som har bästa systern.

    Kram på dig

    SvaraRadera