söndag 8 juni 2014

Rundvandring

Det är ju ett tag sedan jag tog er med på en rundvandring i min trädgård. Man skulle kanske kunna tro att det hänt väldigt mycket på de 3 år jag haft bloggpaus, men det har det egentligen inte gjort. Ni vet ordspråket om skomakarens barn? Det är väl så inom alla yrken, och eftersom att jag nu mera jobbar med trädgårdsskötsel, så kommer min egen trädgård, tråkigt nog, ofta i andra hand. Hur som helst, här kommer det:



Välkommen! Butiksskylten är nu borta, då jag har flyttat
över verksamheten till Trädgårdsidyll.

Efter stora problem med gräs som växte sig in i lavendeln,
har jag tömt rundeln. Under 2013 växte där potatis, och en liten
rackare har uppenbarligen blivit kvar!

I hörnan vid garaget är en underbart solig morgonplats!

Både smått och gott växer i köksträdgården.

Den uppmärksamme ser att det är ett annat växthus än sist.
Växthuset kommer få ett eget inlägg inom kort.

I hasselsnåret pågår krig mot kirskål,
ett krig som jag snart måste erkänna att jag har förlorat stort...


Här är allt sig likt.

Min stolthet! Min "English Cottage Garden"
växer och breder ut sig, precis som jag vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar